本來想說我會在那邊很勤快的更新  BUT ......並沒有

其實有時候時間蠻多的但就是懶.....然後  就懶得更新了哈哈哈哈

我有將近快一年的時間都待在農場 , 我也不知道我哪來的勇氣待在那邊一年

其實我在facebook 已經打過了, 只好複製貼上嚕......... 

 

It’s so quickly one year passed; I still remembered the farm life beginning on this day last year.
At first, I just wanted to quickly finish my farm life and to get a second year visa, and then leave the farm to the city to find a job. Because the first week was too tired to stay and I really wanted to book the ticket flying back to Taiwan. However; 
I started and stayed almost one year.

Farm life was really interesting thought it was so tired in the beginning. All of the crops I make were my first contact. There were no chances for an urban child to do so. I still remembered when I was a kid, always listening to mom say how fun to play in the farm. And now I know being a farmer is really tired.

In the past year, I have picked and planted so many kinds of the vegetables, such as tomatoes, zucchini, sweet potatoes, strawberries and cucumbers,capsicum, (which I hate to pick at that time).

I really enjoy the life in farm, cause I made a lot of friends all over around the world. We worked like a family, played like a friend and also shared our life. All of the memories we made are so wonderful and priceless.

Before I went to Bundaberg, I was really worried and nervous, cause the informations I got on the Internet were not really good. However, I am so glad that I made the best choice and make lots of friends there.

Thanks for everyone who take care of my life and help me. Especially, I want to give a big thanks to Mom Nini and Dad Jeff, sorry for you to have a naughty daughter like me. Always love me and take care of me.
Now, I have finished my first year of working holiday and my vacation is going to start.

好快哦~一年過去了,記得一年前的今天開始了農場生活

起初只想趕快集完三個月的二簽,就離開農場到市區看看

剛開始的第一個禮拜實在是太累了

立馬想訂機票回台灣 哈哈哈哈哈

可是怎麼也沒想到 後來一待就待了快一年

農場生活真的很有趣 雖然也真的很累

所有的農作物都是第一次接觸 在都市的小孩哪能碰到這些 有時候聽媽媽說他們小時候在農地怎麼玩就覺得好有趣

現在我也體驗到了 (農夫真的好辛苦)

在這一年採了番茄 擳瓜 地瓜 草莓 黃瓜 青椒 (採的時候真的非常的討厭他們)也種到了這些農作物的苗

我真的很喜歡農場的生活 可以認識到很多國家的朋友 像家人一樣的一起生活 一起工作 這種回憶是無價的

記得當初要來Bundaberg的時候 網路上的風評不是很好

所以再三的思考到底要不要這麼快就做決定去農場

不過最後還是去了 不過也還好有去 才能認識到大家

謝謝每個在我生命中幫助過我的人 很開心可以認識到大家

謝謝我的室友們 很照顧我

尤其更要謝謝的是我在澳洲的妮妮阿母跟傑夫阿爸 sorry 你們有個笨蛋女兒

謝謝你們的照顧 謝謝你們這麼的疼我們 給你們添麻煩了

上個月暫時結束了第一年的working holiday

要開始了我的假期了

農場照沒有一張可以看的 簡直慘不忍睹

 

是蠻想圖文並茂的寫但真的就好懶....有問題歡迎加facebook 我很樂意回答問題的,所有照片我也都放在臉書上

https://www.facebook.com/chewhui.lin

arrow
arrow

    PoN PoN 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()